سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

86/1/30
11:24 ع

شهرستان رضوانشهر

شهرستان رضوانشهر در شمال غربی گیلان, بین سواحل دریای خزر و رشته کوه های سرسبز تالش قرار دارد و از دو بخش جلگه ای و کوهستانی تشکیل شده است. این شهرستان از شمال به دریای خزر و شهرستان تالش, از غرب به شهرستان خلخال, از جنوب به شهرستان های صومعه سرا و ماسال و از شرق با شهرستان بندر انزلی مرز مشترک دارد. در گذشته, رضوانشهر را " رضوانده " می گفتند.

جمعیت شهرستان رضوانشهر بر پایه ی آمار سال 1385 , نزدیک به 70 هزار نفر برآورد می گردد که با این احتساب 6/2 درصد کل جمعیت استان گیلان را دارا می باشد و مردمان آن به زبان های تالشی, گیلکی و آذری صحبت می کنند.

مساحت شهرستان رضوانشهر, 294/770 کیلومتر مربع و شامل دو بخش پره سر و مرکزی و شهرهای رضوانشهر و پره سر, و دارای چهار دهستان به نام های دیناچال, ییلاقی ارده, خوشابر و گیل دولاب و 110 روستا می باشد.

نخستین مدرسه به شیوه نوین در رضوانشهر ( رضوانده سابق) در سال 1303 خورشیدی بنا گردید.

اقتصاد شهرستان رضوانشهر بر پایه ی کشاورزی, دامداری است. مهم ترین محصولات کشاورزی رضوانشهر: برنج, گندم, جو و ذرت می باشد. پرورش دام به دلیل دارا بودن مراتع مناسب ( 22 هزار هکتار در شهرستان رضوانشهر ) از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

جاهای دیدنی و گردشگری شهرستان رضوانشهر: سواحل زیبای دریای خزر در سیمبرخاله و تاز آباد, آبشار ویسادار پره سر, مناطق کوهستانی ارده و زندانه و برزکوه, بنای تاریخی اسپیه مزگت ( مسجد سفید) دیناچال, خرابه های شهر گسگر در روستای هفت دغنان, گورستان باستانی مینه رو و وسکه, دژ زرین کول در ییلاق شوشل دشته دومن, گورستان باستانی رفیه رود میانرود, پل آجری پونل, خانه تاریخی سردار مقتدر در ییلاق آق مسجد, آق مسجد رینه, آرامگاه سید شرف شاه و سید امین السلطان غریب بنده.

                                  

                                 

                              


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ